loading...
روستای سقی|سقی نیوز|سقی|گناباد
☺ Admin ☺ بازدید : 144 سه شنبه 17 آذر 1394 نظرات (2)

اربعین حسینی روستای سقی محرم 93 - سقی نیوز


BY : SAGHINEWS.IR

BY : SAGHINEWS.IR


برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید


BY : SAGHINEWS.IR

☺ Admin ☺ بازدید : 188 سه شنبه 17 آذر 1394 نظرات (0)

عکس هایی ک خاطره ساز است .

یک زمانی با این عکس ها خاطره هایی بود ک الان اون خاطره ها محو شدند . حیف که در حال فراموش شدند هستند . بیاید با حفظ این مکان ها خاطره های خود را به یاد بیاوریم . 


کسانی ک خاطره هایی با این عکس ها داشتند برای ما زیر همین پست از طریق نظرات در ادامه مطلب برای ما بازگو کنند تا به اشتراک قرار بگیرد


BY : SAGHINEWS.IR 

BY : SAGHINEWS.IR 

BY : SAGHINEWS.IR 


BY : SAGHINEWS.IR 


 عکس ها جمع اوری شده از شبکه اجتماعی تلگرام لون حشمو

☺ Admin ☺ بازدید : 91 دوشنبه 09 آذر 1394 نظرات (0)

فرا رسيدن سالروز اربعين حسيني(ع)

و اربعين از رازهاي هستي است و اربعين حسين (ع) روز بسط لطف اوست بر پيروان و دوستدارانش. و در مقام حسين (ع) همين بس كه در زيارت اربعينش خطاب به جدشان محمد مصطفي (ص) و پدر بزرگوارشان حضرت علي (ع) و مادر گراميشان فاطمه (س) ميگوييم كه خداوند عزاداري شما را در رثاء حسين (ع) فبول فرمايد.

اربعين در فرهنگ عاشورا

در فرهنگ عاشورا، اربعين به چهلمين روز شهادت حسين بن علي(ع) گفته ميشود که مصادف با روز بيستم ماه صفر است.در روز بيستم صفر نيز، شيعيان، مراسم سوگواري عظيمي را در کشورها و شــــهرهاي مختلف به ياد عاشوراي حسيني بر پا ميکنند. عاشقان و پيروان آن امام، در سحال اســـــرار اربعين به ذکر پرداخته و  باران اشکبار  چشم خويش را با مظلوميت حسين و يارانش پيوند مي زنند. اين راه، راه تداوم عشق است و بي گمان هيچگاه بي رهرو نخواهد بود.

☺ Admin ☺ بازدید : 114 پنجشنبه 21 آبان 1394 نظرات (0)

هیئت عزادار محبان الجواد شهرستان گناباد - کاخک محرم 94



برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید

☺ Admin ☺ بازدید : 129 دوشنبه 06 مهر 1394 نظرات (0)


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه 94.7.5 ) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه در سخنانی با اشاره به فاجعه‌ی بزرگ منا، تأکید کردند: دنیای اسلام سؤالات زیادی در این خصوص دارد و حکام عربستان به جای فرافکنی، باید با عذرخواهی از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار، مسئولیت خود را در این حادثه‌ی سنگین بپذیرند و به لوازم آن عمل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حادثه‌ی تلخ منا و تبدیل شدن عید قربان به عزای امت اسلامی را یادآور شدند و افزودند: انسان لحظه‌ای نمی‌تواند خود را از این غم فارغ بداند و این غم در چند روز اخیر بر دل‌های ما و همه‌ی مسلمانان سنگینی می‌کند.

رهبر انقلاب، فرافکنی حکام عربستان و سر باز زدن از پذیرش مسئولیت این فاجعه را نادرست و اقدامی عقیم و بی‌اثر خواندند و گفتند: دنیای اسلام سؤالات زیادی دارد و جان باختن بیش از هزار نفر در این حادثه، مسئله‌ی کوچکی نیست، بنابراین جهان اسلام باید برای این مسئله فکر کند.

ایشان همچنین تأکید کردند: این قضیه فراموش نخواهد شد و ملت‌ها به طور جدی آن را دنبال خواهند کرد و سعودی‌ها نیز باید به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار عذرخواهی کنند.

پیام در پی فاجعه مصیبت‌بار کشته و زخمی شدن هزاران نفر از حجاج در سرزمین منا


94.6.2

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی درپی فاجعه‌ی مصیبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان این حادثه‌ی اندوهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تأکید کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند.

ایشان ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در کشور افزودند: مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته‌ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است.


به ادامه مطلب مراجـعه کنید

☺ Admin ☺ بازدید : 111 سه شنبه 01 اردیبهشت 1394 نظرات (1)


با سلام خدمت همشهریان عزیز

 تالار گفتگو انلاین افتتاح شد

همشهریان عزیزی ک در حال حاضر در سایت انلاین هستند میتوانند با کلیک کردن بر روی متن زیر وارد تالار گفتگو شوند.

اگر مدیر سایت سقی نیوز انلاین باشد پاسخگو سوالات شماها خواهد داد


موفق باشیـد


برای ورود به تالار گـــفتگــو ســایت سقی  نیوز کلیـک کنـیـد




☺ Admin ☺ بازدید : 195 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (3)


هم صهیونیست‌ها و هم آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که چنانچه کوچکترین هجمه‌ای صورت بگیرد، همان لحظه شمارش معکوس نابودی اسرائیل را خودشان رقم خواهند زد.
سردار "مسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح درباره اظهارات "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران اظهار داشت: به اذعان همه کارشناسان عالی رتبه نظامی رژیم صهیونیستی صرفا بلوف می‌زند و قادر به کمترین اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیست. 

وی خاطر نشان کرد: هم صهیونیست‌ها و هم آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که چنانچه کوچکترین هجمه‌ای صورت بگیرد، همان لحظه شمارش معکوس نابودی اسرائیل را خودشان رقم خواهند زد.  


سردار "مسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح 

گفتنی است؛ لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شده بود که باید اقدام عملی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران صورت بگیرد.

☺ Admin ☺ بازدید : 203 جمعه 08 اسفند 1393 نظرات (0)


با عقب نشینی های متعدد عناصر داعش، روز به روز مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی کوچک تر می شود.
داعش با همان سرعتی که در سوریه گسترش یافت، در حال از بین رفتن است. پایگاه این گروه تروریستی با جنایت هایش هر روز بین مردم سوریه کوچکتر می شود و پایگاه مردمی دولت سوریه گسترش می یابد، حتی بخشی از آسیب دیدگان یا خانواده قربانیان جنایت های داعش با گرفتن سلاح در دست، دوشادوش نیروهای ارتش سوریه بر ضد داعش می جنگند.

ماه ها است که داعش نه تنها موفقیتی را در سوریه به دست نیاورده است، بلکه این گروه تروریستی شکست های زیادی را متحمل شده و مجبور به عقب نشینی از مناطق متعددی شده است. شروع شکست های داعش از "کوبانی" بود که پس از آن به "دیرالزور" هم رسید و اکنون در اطراف شهر "حلب" عقب نشینی هایش ادامه دارد.

عقب نشینی های داعش

داعش به صورت همزمان با گروه های مختلف از جمله ارتش سوریه، گروه های مسلح و گروه های کردی سوریه درگیر هست که این مسئله فشار زیادی را به این گروه وارد کرده است، به دلیل این که در توان داعش نیست که تمام این جبهات را به صورت همزمان پوشش دهد، این گروه تروریستی از برخی از آنها عقب نشینی می کند. دشمنان داعش هم خودشان را برای مبارزه با این گروه تروریستی تجهیز کردند و هر روز قوی تر می شوند.

پیروزی های داعش در ابتدا به سبب ضعف دشمنانش بوده است، داعش به خودی خود قوی نبود، اما داعش با استفاده از فضای رسانه ای و ایجاد ترس و هراس در میان دشمنانش پیشروی های زیادی کرد و این گروه تروریستی مناطق متعددی را بدون درگیری تصرف کرد، این در حالی است که اساسا داعش در درگیری های مستقیم آن چنان هم قوی نیست و بسیاری از حملات داعش به لطف عملیات های انتحاری عناصر این گروه پیروز می شود.

فقیر شدن داعش

بمباران ها داعش را تضعیف کرده است. دلیل اصلی شکست داعش در اشغال شهر عین العرب یا همان کوبانی، بمباران ها بود. علاوه بر این منابع درآمدی داعش هر روز محدودتر می شود، بسیاری از چاه های نفت و تجهیزات استخراج نفت در مناطق تحت سیطره داعش در بمباران از بین رفته است، به همین تولید نفت داعش هر روز کمتر می شود، گذشته از این هم با کاهش قیمت نفت، درآمد داعش از فروش نفت کمتر شده است.

شکست قریب الوقوع داعش در سوریه

با توجه به کاهش درآمدهای داعش، توان این گروه تروریستی برای جذب نیرو کاهش پیدا کرده است، لذا کمبود نیرو در داعش پیش آمده و این گروه ترورستی آرایش نیروی خودش را در سوریه تغییر داده است. داعش نیروهای خارجی خود را از بسیاری مناطق سوریه خارج کرده است و برای حفظ مناطق تحت سیطره به نیروهای محلی خود اکتفا کرده است. همچنین با توجه به افشاگری در خصوص جنایت های داعش و آگاه شدن دنیا نسبت به خطر داعش، تعداد نیروهای خارجی که به داعش می پیوندند، کمتر می شود و شمارش معکوس برای شکست نهایی داعش در سوریه آغاز شده است.

☺ Admin ☺ بازدید : 320 پنجشنبه 30 بهمن 1393 نظرات (0)


نشنال اینترست نوشت:
ایران با داشتن موشک‌های سجیل و خلیج فارس، زیردریایی‌های غدیر، سامانه «اس-۳۰۰» و «حزب الله» لبنان می‌تواند از نقاط ضعف ارتش آمریکا بهره‌برداری کند و واشنگتن که صاحب بزرگ‌ترین ارتش دنیاست باید از این ابزارهای ایران بترسد.
 زاخاری کک، تحلیلگر آمریکایی در وبسایت آمریکایی تحلیلی «نشنال اینترست» درباره «۵ سلاح جنگی ایران که آمریکا باید از آنها بترسد»، نوشت: «بعد از جنگ سرد تاکنون هیچ کشوری مانند ایران، آمریکا را به چالش نکشیده است. از خاورمیانه گرفته تا آسیای مرکزی و آمریکای لاتین، ایران هرگز هیچ فرصتی را برای محدود کردن نفوذ آمریکا از دست نداده است.»

وی هشدار داد: «گرچه آمریکا قدرتمندترین نیروی نظامی جهان را در اختیار دارد اما این نیروی نظامی نقاط ضعفی دارد که ایران می‌تواند از آنها سوءاستفاده کند.»

نویسنده درباره دکترین نظامی کشورمان نوشت: «دکترین نظامی ایران بر مبنای بازدارندگی و بر اساس سه نوع قابلیت تدوین و اجرا می‌شود؛ زرادخانه موشکی رو به توسعه، جنگ دریایی نامتقارن - به‌خصوص تهدید به بستن تنگه هرمز - و گروه‌های شبه نظامی غیردولتی.» ایران برای اجرای دکترین فوق از سامانه‌های تسلیحاتی متعددی استفاده می‌کند اما در این میان ۵ ابزار ذیل از اهمیت حیاتی برخوردارند: ۱- موشک‌های «سجیل» (سجیل۱ و سجیل۲) ۲- زیردریایی‌های سری «غدیر/قادر» ۳- موشک‌ ضد کشتی «خلیج‌ فارس» ۴- حزب‌الله لبنان ۵- سامانه دفاع موشکی «اس-۳۰۰». زاخاری کک سپس در توصیف زیردریایی‌های ایران می‌نویسد: «شاید بزرگ‌ترین قدرت بازدارندگی ایران این باشد که می‌تواند عبور نفت از تنگه هرمز را تهدید و مختل کند. در حدود ۲۰ درصد از نفت جهان باید برای رسیدن به بازارهای جهانی از این تنگه عبور کند.

وی در تشریح اهمیت زیردریایی‌ها برای ایران در خصوص بستن تنگه هرمز به عمق کم اکثر نقاط خلیج فارس اشاره کرده و می‌افزاید که نفتکش‌ها و کشتی‌های جنگی که می‌خواهند از خلیج فارس عبور کنند فقط می‌توانند از آبراهه‌های مشخص، قابل پیش‌بینی و معدودی عبور کنند که ایران به راحتی می‌تواند با زیردریایی‌های خود آنها را هدف قرار دهد.

این تحلیلگر آمریکایی با اشاره به اینکه «ایران انواع مختلفی از زیردریایی را در اختیار دارد»، اضافه کرد: «اما ناوگان رو به گسترش زیردریایی‌های ۱۵۰ تنی کلاس «غدیر/قادر» در هرگونه درگیری می‌توانند (سلاح) مرگبار باشند. نویسنده این مقاله در بخش بعدی، موشک بالستیک ضد کشتی «خلیج فارس» را «بخش ارزشمند دیگری از قابلیت‌های نامتقارن دریایی ایران» توصیف کرده و افزوده است: «این موشک سوخت جامد ومافوق صوت که بر اساس موشک «فاتح ۱۱۰» طراحی و ساخته شده است، به یک کلاهک انفجاری ۶۵۰ کیلوگرمی مجهز است و ۳۰۰ کیلومتر برد دارد. ویژگی این موشک‌ها مافوق صوت بودن و خط سیر آنهاست.»

به عقیده این کارشناس و روزنامه‌نگار آمریکایی، «حزب‌الله»‌ لبنان چهارمین سلاح ایران است که آمریکا باید از آن بترسد. کک در این باره نوشت: «نفوذ به لبنان یک هدف کاملا استراتژیک برای ایران است و حزب‌الله در این خصوص یک «سلاح جنگی» چند منظوره و کاربردی در زرادخانه ایران محسوب می‌شود.»

نویسنده نشنال اینترست، نوشت: «بعد از تهاجم آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، ایران از حزب‌الله برای تعلیم شبه‌نظامیان شیعه در عراق استفاده کرد. همچنین گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد حزب‌الله در تعلیم شورشیان «حوثی» در «یمن» نیز دست داشته است. حضور حزب‌الله در حمایت از «بشار اسد» در سوریه از سال ۲۰۱۱ نیز بسیار قابل توجه بوده است.»

☺ Admin ☺ بازدید : 312 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)
امام خمینی(ره) با آنکه از ایران دور بودند حوادث انقلاب را روز به روز هدایت می‌کردند. پیام‌ها و اعلامیه‌ها و مصاحبه‌های امام پی در پی از نجف می‌رسید و بلافاصله به صورت‌های مختلف اعلامیه و نوار تکثیر می‌شد و در اختیار مردم قرارمی گرفت.

امام، مردم را به سرنگونی رژیم شاه دعوت می‌کردند و از توطئه‌هایی که ممکن بود انقلاب را به انحراف بکشاند، آگاه می‌ساختند.

رمضان سال 1357
روز عید فطر مردم در بسیاری از شهرهای ایران پس از نماز باشکوه عید علیه رژیم تظاهرات کردند. در این میان با شکوه‌تر از همه، تظاهرات عظیم میلیونی مردم تهران بود که از صبح تا ساعت 4 بعداز ظهر ادامه داشت و از نظر کثرت جمعیت و وحدت کلمه مردم و مخالفت صریح با شاه تا آن زمان بی نظیر بود و رژیم را به شدت وحشت‌زده کرد.

روز پنجشنبه 16 شهریور شاهد حضور یکپارچه زنان مسلمان بودیم که با پوشش اسلامی و شعارهای پر شور و کوبنده خود شکوه و معنای خاصی به تظاهرات داده بودند.

حضور زنان در راهپیمایی نشانه آن بود که رژیم شاه در همه کوشش‌هایی که برای جدا ساختن آنان از دین و روحانیت کرده بود شکست خورده و از جمله شعارهای مردم در این تظاهرات: «استقلال آزادای جمهوری اسلامی» و «الله اکبر خمینی رهبر» بود.

مردم هنگام عبور از کنار کامیون‌های ارتشی به سوی آنها گل پرتاب می‌کردند و فریاد می زدند: «برادر ارتشی چرا برادر کشی» این شعار، رژیم را که می‌خواست از ارتش برای سرکوبی ملت استفاده کند سخت عصبانی می‌کرد.

17شهریور سال 1357
در راهپیمایی روز پنجشنبه 16 شهریور مردم اعلام  کردند که فردا صبح دوباره از میدان شهدا حرکت خواهند کرد.

در نخستین ساعات صبح روز جمعه  17 شهریور رادیو اعلامیه دولت را که خبر از برقراری حکومت نظامی  در تهران و 11 شهر دیگر ایران می‌داد، با لحنی تهدیدآمیز به تکرار قرائت کرد و از مردم خواست که در خیابان‌ها و معابر اجتماع نکنند و به خانه‌های خود بازگردند، اما مردم تهران در آن روز در برابر گلوله‌های دژخیمان ایستادند و فریاد الله اکبر، خمینی رهبر و مرگ بر شاه سردادند.

انقلاب

مزدوران شاه، زنان و مردان مسلمان و دلیر را به گلوله بستند. هیچ کس به درستی نمی‌داند که در آن روز چند هزار نفر از مردم تهران به شهادت رسیدند، آنقدر مسلم بود که از صبح تا عصر محلات جنوبی تهران پر از کامیون‌های نیروهای مسلح شاه و آکنده از صدای رگبار تیر و آمبولانس‌ها و بیمارستان‌ها نیز مملو از شهیدان و مجروحان بود.

تعداد زیادی از زنان و دختران جوان نیز در میان شهیدان وجود داشتند و چادرهای سیاهشان به خون پیکرشان آغشته بود.

17 شهریور و روز تجلی ایمان و اراده ملت و روز حماسه و فداکاری و روز افتخار اسلام و مسلمین شد و به صورت نقطه عطفی در تاریخ انقلاب درآمد.

به ادامه مطلب مراجعه کنید
☺ Admin ☺ بازدید : 162 چهارشنبه 08 بهمن 1393 نظرات (0)
از زمان تاسیس پادشاهی عربستان سعودی، قدرت در این کشور میان 7 پادشاه خاندان سعودی دست به دست شده است.
اولین پادشاه از این 7 پادشاه که 21 سال بر کشور عربستان حکومت کرد، «عبد العزیز آل سعود»، بینانگذار سلطنت سعودی و پدر پادشاهان کنونی این کشور است.
 پس از مرگ وی پسرانش به ترتیب قدرت را در عربستان بدست گرفتند تا به امروز که شاهد به قدرت رسیدن «سلمان بن عبد العزیز»، به عنوان جانشین برادر متوفی‌اش «عبد الله بن عبدالعزیز» هستیم.
آنچه در ادامه می‌آید، نگاهی گذرا به دوره حکومت هریک از این پادشاهان است:
به ادامه مطلب مراجعه کنید
☺ Admin ☺ بازدید : 140 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

مرگ ملک عبدالله گرچه در کوتاه مدت ممکن است موج بزرگی در بین منتظران ظهور ایجاد کند، اما در صورتی که این تطبیق صحیح نباشد و افراد یا نشانه های مورد بحث، همان نشانه های ظهور نباشند . . .
جان پترسن در کتاب معروف خود به نام "کاملا غیر منتظره" چگونگی پیش بینی شگفتی های بزرگ آینده" ضمن استفاده از اصطلاح شگفتی سازها آنها را به صورت رویدادهای با احتمال پائین و تاثیرات زیاد که به سرعت اتفاق می افتند و عواقب جارو کننده بزرگی دارند، تعریف می کند. به نظر پترسن شگفتی سازها همه را غافل گیر می کنند چرا که آنقدر سریع اتفاق می افتند که نظام های اجتماعی زیربنایی قادر به پاسخ گویی اثر بخش به آنها نیستند. البته  باید بدانیم که در ساختن آینده عواملی تاثیر دارند که   از جمله آنها رویدادهایی است که اراده ی انسان ها در رخ دادن آنها تاثیر چندانی ندارد و  نیز توانایی های عملی بر آمده از قصدیت انسان ها. بنابراین آینده پژوهی در هر رویکردی نسبت به آینده باید در پی پژوهش پیرامون توانایی های علمی امور و به کار گیری آن ها در ساختن آینده باشد. سهیل عنایت ا... رویارویی با آینده را در قالب آینده پژوهی ترسیم کرده است. مثلث آینده پژوهی به نگاشت سه بعد کیفی متفاوت از آینده می پردازد که آینده باور پذیر را به وجود می آورند. بعد یکم کشش یا تصویر آینده است. بعد دوم فشارها یا پیشران های تغییر است. آنها معمولا به طور کلی شامل فشارهای اقتصادی، فناورانه، سیاسی و جمعیت شناختی هستند و به راحتی کمی می شوند. بعد سوم موانع تغییر است. آنها می توانند عمیق، جنسیت، طبقه، قومیت، یا موانع نهادی(مقاومت در مقابل تغییر) باشند.

با توجه به این مقدمه روشن می شود که هم پیش بینی آینده و هم مدیریت و ساختن آن فرآیند پیچیده ای و دشواری است که مولفه های مختلفی در شکل گیری آن دخیل اند ولی علایم شگفتی سازها نیز از عوامل مطرح در ساخت آینده هستند که با احتمال رخ دادن کم ولی با تأثیرات زیاد هستند که بسیار سریع رخ می دهند و نباید در تحلیل های آینده پژوهانه – بخصوص در تحلیل مباحث مربوط به نشانه های ظهور – نادیده انگاشته شوند! به نظر نگارنده یکی از شگفتی سازهای آینده مرگ حاکم حجاز به نام عبدالله است که در روایات چندی مطرح شده و در فضای مجازی نیز بازتاب زیادی یافته است. این مساله به شکل های مختلفی در روایات مطرح شده و با اینکه احتمال رخ دادن آن کم است؛ ولی در صورت اتفاق می تواند دارای آثار و تبعات زیاد و گسترده ای باشد !! بر این اساس می تواند به مولفه های مهمی در این رابطه اشاره کرد:

یکم. چند کانون مرکزی در تحولات و حوادث قبل از ظهور و آینده جهان وجود دارد که شناخت آنها و رصد کردن تحولات مربوط به آنها از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند ما را در تحلیل درست رویدادها و مباحث مرتبط با آخرالزمان و ظهور امام زمان(ع) یاری دهد. این کانون های مرکزی عبارت است از: سوریه، ایران، عراق، یمن و عربستان(حجاز ). کشور اخیر، مرکز  تحولات و رویدادهای مهمی خواهد بود که تاثیرات داخلی و منطقه ای و حتی جهانی خواهد گذاشت و آینده این کشور آبستن اتفاقاتی بسیار سریع و  شگفت آور خواهد بود. بنابراین دیده بانی سیاسی و نظامی این کشور در هر برهه ای از زمان، می تواند اهمیت استراتژیک و آینده پژوهانه داشته باشد!

دوم. مرگ پادشاه حجاز به نام عبدالله و خروج و برافراشته شدن پرچم های نظامی، یکی از مهم ترین اخبار قبل از ظهور است. در منابع شیعه و سنی در مورد آغاز ظهور حضرت مهدی(ع) به مرگ پادشاه یا خلیفه‌ای اشاره شده  که با مردن او گشایش و توسعه در امور به وجود می‌آید. نام وی در برخی روایات، "عبدالله" ذكر شده است. بعضی از روایات مرگ او را در روز عرفه تعیین می‌کنند که حوادثی پیاپی آن، در حجاز تا خروج سفیانی، ندای آسمانی، درخواست نیرو از سوریه از جانب حجاز و سرانجام ظهور حضرت مهدی(ع) به وقوع می‌پیوندد. پس لازم است برای فهم روایات، به تمامی جزئیات آنها توجه کنیم و صرف وجود یک نام به اسم عبدالله، نمی تواند فهم درستی از تحولات آینده به ما بدهد! 

دوم . مهم ترین خبر روایی قبل از، رسیدن خبر مرگ حاکم حجاز و طلیعه و وعده دهنده ظهور امام زمان(ع) و سرآغاز رهایی و فرج است.  امام صادق(ع) در این زمینه می‌فرماید: "زمانی‌که مردم در سرزمین عرفات در حال وقوف می‌باشند، سواری بر شتری سبک سیر به آنجا وارد می‌شود و مرگ خلیفه را خبر می‌دهد؛ با مرگ او فرج آل محمد(ص) و گشایش کار تمام مردم فرا می‌رسد."
☺ Admin ☺ بازدید : 135 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)


 پس از حمله روز گذشته نظامیان صهیونیست به عناصر مقاومت و حزب‌الله در بلندی‌های جولان، امروز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها تنها به این بسنده کرد که "جهزوا ملاجئکم!" (پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید)

به گزارش جام نیوز، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی دوکلمه‌ای به رژیم اشغالگر اسرائیل هشدار داد و اعلام کرد  که «پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید.» 


پس از حمله روز گذشته نظامیان صهیونیست به عناصر مقاومت و حزب‌الله در بلندی‌های جولان، امروز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها تنها به این بسنده کرد که "جهزوا ملاجئکم!" (پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید)  




این پبام که بدون هیچ توضیحی و به دو زبان عبری وعربی با عکسی از دبیرکل حزب‌الله بر روی خروجی سایت شبکه "المنار" قرار گرفته، در واقع اعلام جنگ نصرالله به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.



☺ Admin ☺ بازدید : 113 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)


عکس های روز عاشورا هنگام بلند کردن نخل در روستای سقی - سقی نیوز


سلام

از تمامی بازدیدکنندگان و همشهریان عزیز بابت این که دیر این عکس ها را منتشر کردیم عذرخواهی میکنم


کپی برداری از عکس ها برای سایر وبلاگ ها و وب سایت ها همراه با ذکر منبع آزاد می باشد







☺ Admin ☺ بازدید : 98 یکشنبه 04 آبان 1393 نظرات (0)

جلسات مختلف در هیئت انصارالهدی به مناسب محرم


با سلام


دیروز اولین عزاداری در اول محرم93 در هیئت انصارالمهدی با سخنرانی حجت السلام حاج آقای معصومی و مداحان اهل بیت برگزار شد.

با توجه به آغاز محرم و عزاداری های مختلف در سراسر نقاط مختلف کشور , هیئت انصارالمهدی (حسینیه سقینی ها) هم هر شب مراسم عزاداری به عمل می آورند

از آشنایان و همشهریان عزیز ساکن مشهد تقاضا میشود در مراسم عزاداری شرکت کنند و به فیض الهی برسند

با حضور حجت السلام معصومی و مداحان اهل بیت



وعده ما هر شب ساعت 20:30 دقیقه در محل هیئت انصارالمهدی 



☺ Admin ☺ بازدید : 128 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

باز هم محرم رسید. به قول یکی از دوستان المپیک لاتا! (لات ها). کافیه یه سری به قسمت جلویی دسته ها بزنید و ببینید سر علامت کشی و چهلچراغ چه خبراییه! بعضی وقتا سر همین کار به فحش و دعوا و چاقو کشی هم میرسه...!

سخنرانی ها هم که اکثرا توسط آخوند ها انجام میشه مثل (تقریبا) همه مداحی ها فقط ذکر مصیبته، که اون هم معمولا یه سری حرف هاییه بدون مطالعه و تحقیق که هیچ سند و مدرک روایی و تاریخی نداره، و هدفش زیاد کردن پیاز داغ ماجرا برای در آوردن اشک مردمه!

وضع توی مداح ها که واقعا افتضاحه. از تلید سبک مداحی از روی دست خوانندگان لس آنجلسی گرفته تا اشعار شرک آمیز و غیره.

عنصر مشترکی که توی بساط جماعت مداح و روضه خون سخنران پیدا میشه مظلومیت واقعی بزرگان دین در بین کسانی است که در ظاهر خودشونو طرفدار آن ها می دانند. فرقی هم نمی کنه هیئت محل باشه یا هیئت یه مداح یا آخوند مشهور یا صدا و سیما.

چند سال پیش با کتابی با عنوان گنجینه اسرار نوشته نور الله عمان سامانی آشنا شدم. نویسنده کتاب واقعه عاشورا رو از نگاه دیگه ای به شعر روایت کرده. روایتی که به نوعی به یک شهود عارفانه شباهت داره. از باده عشق ذوالجلال روایت می کنه که  هر کسی از انبیاء و اولیاء برای خوردن اون جام برخواستند هر کدوم لبی تر کردن و با بلا های بسیار روبه رو شدن. تا این که به قول عمان، پیر می خواران قد راست کرد...

داستان رو به شکل بسیار زیبایی به شیوه مثنوی به شعر در آورده. انشاالله به مناسبت محرم هر روز بخشی از این کتاب بی بدیل رو این جا میذارم که امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره.


 محرم نزدیک است،خواست که هست؟

حسین (ع) را منتظرانش کشتند و اینک تویی و این زمانه آخر! این بقیة الله، این الطالب بدم المقتول بکربلا.

حواست که هست؟ محرم دگری آمد و صدای قافله‏ی عشق می‏آید …

مبادا در کوفه بمانی و فریاد هل من ناصر ینصرنی حسین را بی‏پاسخ بگذاری؛ حسین اکنون منتظر لبیک توست…

لبیک یا حسین (ع)



☺ Admin ☺ بازدید : 97 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (0)



واقعا چه زود فراموش شدند.آنهایی که هستی خود را برای هستی ما دادند

بدانیم که اگر امنیت و آرامش نباشد قدم از قدم نمی توانیم برداریم

و ما این امنیت ملی را مرهون این غیور مردان هستیم


جهت شادی روح این شهیدان از جمله شهیدان روستای سقی صلوات


هفته دفاع مقدس برتمامی همشهریان عزیز مبارکـــــ

☺ Admin ☺ بازدید : 277 چهارشنبه 19 شهریور 1393 نظرات (1)



عکس های جدید از طبیعت چراچ


به علت این که عکس ها زیاد و بزرگ هستند نشد همه عکس ها رو تو صفحه اصلی بزاریم به همین خاطر بعضی هاشو تو ادامه مطلب گذاشتیم

پس لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

☺ Admin ☺ بازدید : 103 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)


سلام خدمت همشهریان و بازدیدکنندگان سایت روستای سقی,سقی نیوز


به اطلاع همشهریان عزیز میرساند ما به علت دور بودند از روستا نمیتونیم عکس های دیدنی و قشنگ طبیعت روستا رو تهیه کنیم به همین دلیل اگر کسی عکسی از مناظر روستا داره و جدید گرفته به ما بده تا با نام خودشان در سایت قرار بدهیم


با تشکر مدیریت سایت روستای سقی,سقی نیوز

درباره ما
Profile Pic
به سایت روستای سقی به ادرس سقی نیوز دات ای ار خوش امدید این سایت به منظور ارائه اخبار روستای سقی و اطلاعیه هایی از هیئت انصارالمهدی در مشهد در حال فعالیت است امیدواریم در این لحظاتی ک با ماهمراه هستید بهترین لحظات رو داشته باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 232
  • کل نظرات : 157
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 142
  • بازدید سال : 1,181
  • بازدید کلی : 186,798