loading...
روستای سقی|سقی نیوز|سقی|گناباد
☺ Admin ☺ بازدید : 131 شنبه 21 شهریور 1394 نظرات (0)

اولين نشست هم انديشي فعالان رسانه هاي روستايي در محل بخشداري كاخك برگزار شد


به گزارش صبح گناباد ، در اين حركت خودجوش ، جمعي از مديران ، مقاله نويسان و فعالان رسانه هاي روستايي بخش كاخك به منظور همكاري با بخشداري و رايزني  جهت توسعه منطقه اي برگزار شد .

 

در اين نشست ، حاضرين به بيان ديدگاههاي خويش پرداختند و ضمن اشاره به پتانسيلهاي موجود در روستاها ، تاكيد كردند عليرغم آنكه روستاهاي بخش كاخك در اثر خشكساليهاي پياپي و هجوم كرمهاي سرشاخه خوار آسيب جدي ديده است ، در صورت ايجاد جو همدلي در بين مردم و مسئولان ، امكان تغيير الگوي جمعيتي وجود دارد و ميتوان با فرهنگ سازي ، حتي مهاجرت معكوس را كليد زد كه در اين ميان رسانه ها ميتوانند نقش موثري ايفا كنند .


 حاضرين همچنين براي همكاري جدي تر با بخشداري ، شهرداري و دهياريهاي بخش اعلام آمادگي كردند .

 

حجازي بخشدار كاخك در اين جلسه با ابراز خرسندي از دغدغه اصحاب قلم و رسانه بر نقش موثر و سازنده رسانه ها براي فرهنگ سازي در امور مختلف از جمله ، معرفي استعدادهاو ظرفيتهاي  منطقه اي كه تا كنون ناشناخته مانده است ، تغيير الگوي كشت ، معرفي نخبگان و كارآفرينان و غيره تاكيد كرد .

 

در اين جلسه فعالان رسانه اي از كاخك ، استاد ، مرغش ، سقي ، كلات ، بيهود ، زيرجان و سنو حضور داشتند .

 

بخش كاخك از توابع شهرستان گناباد خراسان رضوي و در فاصله 270 كيلومتري از مركز استان ، جنوبي ترين بخش اين استان است .

☺ Admin ☺ بازدید : 121 پنجشنبه 15 مرداد 1394 نظرات (0)
برای درج تبلیغات کلیک کنید


سایت گالری عکس سقینیها و لینگستان روستای سقی افتتاح شد.
برای دیدن بر روی بنر هر کدام کلیک کنید


برای درج تبلیغات کلیک کنید

☺ Admin ☺ بازدید : 86 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

رمضان اسمی از اسماء الهی می باشد و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد مثلا ً بگوییم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه نمود. در این زمینه هشام بن سالم از حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) نقل روایت می نماید و می گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابی جعفر امام باقر (علیه السلام) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم. امام علیه السلام فرمود: نگویید این است رمضان و نگویید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامی از اسماء الله است که نمی رود و نمی آید که شی ء زائل و نابود شدنی می رود و می آید، بلکه بگویید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم، اسم الله می باشد، و ماه رمضان ماهی است که قرآن در او نازل شده است و خداوند آن را «مثل» و «عید» قرار داده است همچنانکه پروردگار بزرگ، عیسی بن مریم (سلام الله علیه) را برای بنی اسرائیل مثل قرار داده است، و از حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) روایت شده که حضرت فرمود: شما به راستی نمی دانید که رمضان چیست (و چه فضائلی در او نهفته است!)

☺ Admin ☺ بازدید : 152 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)
پخش انلاین سخن آقا درباره تحریم
با سلام
یک گزینه اساسی ک آقا به آن اشاره میکنند
سخنان آقا آنقدر تاثیرگزار است ک بایستی فرمان بردار باشیم
برای پخش آنلاین و گوش دادن کلیــــک کنید
☺ Admin ☺ بازدید : 203 جمعه 08 اسفند 1393 نظرات (0)


با عقب نشینی های متعدد عناصر داعش، روز به روز مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی کوچک تر می شود.
داعش با همان سرعتی که در سوریه گسترش یافت، در حال از بین رفتن است. پایگاه این گروه تروریستی با جنایت هایش هر روز بین مردم سوریه کوچکتر می شود و پایگاه مردمی دولت سوریه گسترش می یابد، حتی بخشی از آسیب دیدگان یا خانواده قربانیان جنایت های داعش با گرفتن سلاح در دست، دوشادوش نیروهای ارتش سوریه بر ضد داعش می جنگند.

ماه ها است که داعش نه تنها موفقیتی را در سوریه به دست نیاورده است، بلکه این گروه تروریستی شکست های زیادی را متحمل شده و مجبور به عقب نشینی از مناطق متعددی شده است. شروع شکست های داعش از "کوبانی" بود که پس از آن به "دیرالزور" هم رسید و اکنون در اطراف شهر "حلب" عقب نشینی هایش ادامه دارد.

عقب نشینی های داعش

داعش به صورت همزمان با گروه های مختلف از جمله ارتش سوریه، گروه های مسلح و گروه های کردی سوریه درگیر هست که این مسئله فشار زیادی را به این گروه وارد کرده است، به دلیل این که در توان داعش نیست که تمام این جبهات را به صورت همزمان پوشش دهد، این گروه تروریستی از برخی از آنها عقب نشینی می کند. دشمنان داعش هم خودشان را برای مبارزه با این گروه تروریستی تجهیز کردند و هر روز قوی تر می شوند.

پیروزی های داعش در ابتدا به سبب ضعف دشمنانش بوده است، داعش به خودی خود قوی نبود، اما داعش با استفاده از فضای رسانه ای و ایجاد ترس و هراس در میان دشمنانش پیشروی های زیادی کرد و این گروه تروریستی مناطق متعددی را بدون درگیری تصرف کرد، این در حالی است که اساسا داعش در درگیری های مستقیم آن چنان هم قوی نیست و بسیاری از حملات داعش به لطف عملیات های انتحاری عناصر این گروه پیروز می شود.

فقیر شدن داعش

بمباران ها داعش را تضعیف کرده است. دلیل اصلی شکست داعش در اشغال شهر عین العرب یا همان کوبانی، بمباران ها بود. علاوه بر این منابع درآمدی داعش هر روز محدودتر می شود، بسیاری از چاه های نفت و تجهیزات استخراج نفت در مناطق تحت سیطره داعش در بمباران از بین رفته است، به همین تولید نفت داعش هر روز کمتر می شود، گذشته از این هم با کاهش قیمت نفت، درآمد داعش از فروش نفت کمتر شده است.

شکست قریب الوقوع داعش در سوریه

با توجه به کاهش درآمدهای داعش، توان این گروه تروریستی برای جذب نیرو کاهش پیدا کرده است، لذا کمبود نیرو در داعش پیش آمده و این گروه ترورستی آرایش نیروی خودش را در سوریه تغییر داده است. داعش نیروهای خارجی خود را از بسیاری مناطق سوریه خارج کرده است و برای حفظ مناطق تحت سیطره به نیروهای محلی خود اکتفا کرده است. همچنین با توجه به افشاگری در خصوص جنایت های داعش و آگاه شدن دنیا نسبت به خطر داعش، تعداد نیروهای خارجی که به داعش می پیوندند، کمتر می شود و شمارش معکوس برای شکست نهایی داعش در سوریه آغاز شده است.

☺ Admin ☺ بازدید : 323 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (2)


امام عصر (عج) پس از ظهور با گروه های مختلف رفتار خاص و مناسب با آنها را در پیش می گیرند، برخی از افراد و گروه ها با حضرت (ع) مخالفت کرده و برخی پیرو فرقه های باطل هستند. یکی از این افراد شیطان است. وهب بن جمیع می گوید: از حضرت صادق (ع) پرسیدم: اینکه خداوند به شیطان فرمود: «قالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرينَ * إِلى‏ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» خداوند: فرمود: «به (شیطان) مهلت داده خواهد شد تا روز معلوم» این وقت معلوم چه زمانی خواهد بود؟  حضرت (ع) فرمودند: «آیا پنداشته ای این روز، روز قیامت است؟ خداوند تا روز قیام قائم ما به شیطان مهلت داده است. وقتی خداوند او را مبعوث می کند (و اجازه قیام می دهد) حضرت (ع) به مسجد کوفه می رود. در آن هنگام شیطان در حالی که با زانوان خود راه می رود، به آن جا می آید و می گوید: ای وای بر امروز من! حضرت مهدی (عج) پیشانی او را می گیرد و گردنش را می زند و آن هنگام روز وقت معلوم است که مهلت شیطان به پایان می رسد.» همچنین، منافقان از گروه های باطلی هستند که امام عصر (عج) در عصر ظهور با آنها مقابله می کنند. امام صادق (ع) می فرمایند: «چون حضرت قائم (عج) قیام کند، نیازی ندارد که از شما درخواست یاری کند و نسبت به بسیاری از شما منافقان حدّ خدا را جاری می کند.» امام حسین (ع) به فرزندشان امام سجاد (ع) می فرمایند: «سوگند به خدا که خون من از جوشش باز نمی ایستد تا اینکه خداوند، مهدی (ع) را برانگیزد. آن حضرت (ع) به انتقام خون من از منافقان فاسق و کافر، هفتاد هزار نفر را می کشد.» امام باقر (ع) می فرمایند: «چون حضرت قائم (عج) قیام کند... به کوفه می آید و در آن جا همه منافقان را (که به امامت حضرت (ع) عقیده ندارند) به قتل می رساند و کاخ های آنان را ویران می کند و با جنگجویان آنان می جنگد و آن قدر از آنان می کشد تا خداوند خشنود گردد.»
☺ Admin ☺ بازدید : 313 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)


برخی از افراد به هنگام نماز مانند عاشقی که منتظر ملاقات با معبود است برای وصل شدن به چشمه‌سار زلال نماز لحظه‎شماری می‌کنند و مانند عاشقی که منتظر ملاقات با معشوق است در انتظار هنگامه اذان و نمازند و آن‌گاه که به نماز می‌ایستند از هم و غم دنیا فارغ‌اند و چنان غرق راز و نیاز با معبود می‌شوند که گویا هیچ کس جز او را نمی‌شناسند. این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: عده‌ای از افراد یا اصولاً به نماز بی‌توجه‌اند و یا نماز را تا پایان وقتش به تأخیر می‌اندازند و اگر هم گاهی آن را در اول وقت برگزار می‌کنند لذت لازم را از آن نمی‌برند و تازه در پایان این فریضه مهم الهی متوجه می‌شوند که کاری که انجام داده‌اند نماز بوده است. وی گفت: کسانی‎ که نسبت به اهمیت نماز شناختی کافی دارند، مثلاً اطلاع دارند که اولین چیزی که در روز رستاخیز مورد بازرسی و محاسبه قرار می‌گیرد نماز است آن را ستون دین می‌دانند، برای نماز سرمایه‌گذاری می‌کنند و وقت بیشتری را صرف آن می‌کنند، در نتیجه حضور قلب بیشتری خواهند داشت. این کارشناسان مذهبی افزود: این‌که در برخی از آموزه‌های دینی سفارش شده است که آن هنگام که به نماز ایستادید، چنان نماز بخوانید که گویا آخرین نماز شماست و دیگر هرگز موفق به نماز نخواهید شد، اهمیت حضور قلب در نماز را می‌رساند. خدایی با استناد به بیانات عارف بزرگ، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، اظهار کرد: سبب حضور قلب، همت آدمی است، زیرا قلب تابع همت(توجه و اهتمام) است، اگر همت نماز باشد، قلب هم نزد نماز حاضر خواهد شد و اگر همتت در پی چیز دیگری باشد، قلبت هم از نماز غافل و نزد آن چیز خواهد بود، چون خداوند برای هیچ‌کس دوقلب قرار نداده است و برای احضار قلب در نماز جز این‌که همتت را متوجه نماز کنی، راه دیگری نیست. وی تصریح کرد: همان‌گونه که وقتی ویروس سرماخوردگی وارد بدن کسی می‌شود و او را بیمار می‌کند دیگر مزه خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها را درست درک نمی‌کند، فرد نمازگزار هم در طول روز و فرصت پیش از نماز اگر روحش به گناهی مانند نگاه آلوده به نامحرم، دروغ، غیبت و ... گرفتار شود دیگر شیرینی مناجات با پروردگار را در نماز احساس نمی‌کند. وی اضافه کرد: قرآن کریم در آیه 91 سوره مبارکه مائده «همانا شیطان می‏‌خواهد با شراب و قمار میان شما دشمنی و کینه ایجاد کند و شما را از یاد خدا و از نماز باز دارد پس آیا شما دست برمی‌‏دارید» راهبرد و شگرد شیطان برای دوری انسان از نماز را غوطه‌ور کردن او در گناه و معصیت معرفی می‌کند. خدایی خاطرنشان کرد: یکی از اهرم‌های شیطان برای دوری آدمی از نماز آن است که او را در باتلاق کار حرام می‌اندازد و به ویروس گناه آلوده می‌کند، مثلاً به رابطه نامشروع به نامحرم وادار می‌کند که بر اثر آن شخص در نماز کسل و حواسش پرت می‌شود و بدین ترتیب وی از بسیاری از خوبی‌ها و برکات نماز و یاد خدا محروم می‌ماند. این کارشناس مسائل مذهبی گفت: تعیین مکانی مشخص از منزل یا محل کار به‌عنوان مصلی(نمازخانه)، موجب حضور قلب بیشتر یا شاید هم عامل راهیابی به اسرار و ملکوت نماز شود، بسیاری از افراد برایشان فرقی نمی‎کند که در چه محلی نماز بخوانند ولی در آموزه‌های دین ما توصیه شده که محلی را در خانه به‌عنوان نمازخانه معین کنیم. وی افزود: حسن اختصاص مکانی خاص در منزل یا محل کار برای اقامه نماز این است که در این محل کار دیگری انجام نمی‌شود در نتیجه خود این مکان محل نزول ملائک می‌شود و نوعی نورانیت، حضور قلب و معنویت را به نمازگزار القا می‌کند. وی اظهار کرد: در احادیث نیز توصیه شده است اگر حالت اضطراری و مشکلی پیش آمد برای اجابت دعا به مصلی خانگی پناهنده شوید و یا کسی را که در سکرات موت است به نمازخانه‌اش منتقل کنند تا جان دادن او تسهیل شود.
☺ Admin ☺ بازدید : 140 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

مرگ ملک عبدالله گرچه در کوتاه مدت ممکن است موج بزرگی در بین منتظران ظهور ایجاد کند، اما در صورتی که این تطبیق صحیح نباشد و افراد یا نشانه های مورد بحث، همان نشانه های ظهور نباشند . . .
جان پترسن در کتاب معروف خود به نام "کاملا غیر منتظره" چگونگی پیش بینی شگفتی های بزرگ آینده" ضمن استفاده از اصطلاح شگفتی سازها آنها را به صورت رویدادهای با احتمال پائین و تاثیرات زیاد که به سرعت اتفاق می افتند و عواقب جارو کننده بزرگی دارند، تعریف می کند. به نظر پترسن شگفتی سازها همه را غافل گیر می کنند چرا که آنقدر سریع اتفاق می افتند که نظام های اجتماعی زیربنایی قادر به پاسخ گویی اثر بخش به آنها نیستند. البته  باید بدانیم که در ساختن آینده عواملی تاثیر دارند که   از جمله آنها رویدادهایی است که اراده ی انسان ها در رخ دادن آنها تاثیر چندانی ندارد و  نیز توانایی های عملی بر آمده از قصدیت انسان ها. بنابراین آینده پژوهی در هر رویکردی نسبت به آینده باید در پی پژوهش پیرامون توانایی های علمی امور و به کار گیری آن ها در ساختن آینده باشد. سهیل عنایت ا... رویارویی با آینده را در قالب آینده پژوهی ترسیم کرده است. مثلث آینده پژوهی به نگاشت سه بعد کیفی متفاوت از آینده می پردازد که آینده باور پذیر را به وجود می آورند. بعد یکم کشش یا تصویر آینده است. بعد دوم فشارها یا پیشران های تغییر است. آنها معمولا به طور کلی شامل فشارهای اقتصادی، فناورانه، سیاسی و جمعیت شناختی هستند و به راحتی کمی می شوند. بعد سوم موانع تغییر است. آنها می توانند عمیق، جنسیت، طبقه، قومیت، یا موانع نهادی(مقاومت در مقابل تغییر) باشند.

با توجه به این مقدمه روشن می شود که هم پیش بینی آینده و هم مدیریت و ساختن آن فرآیند پیچیده ای و دشواری است که مولفه های مختلفی در شکل گیری آن دخیل اند ولی علایم شگفتی سازها نیز از عوامل مطرح در ساخت آینده هستند که با احتمال رخ دادن کم ولی با تأثیرات زیاد هستند که بسیار سریع رخ می دهند و نباید در تحلیل های آینده پژوهانه – بخصوص در تحلیل مباحث مربوط به نشانه های ظهور – نادیده انگاشته شوند! به نظر نگارنده یکی از شگفتی سازهای آینده مرگ حاکم حجاز به نام عبدالله است که در روایات چندی مطرح شده و در فضای مجازی نیز بازتاب زیادی یافته است. این مساله به شکل های مختلفی در روایات مطرح شده و با اینکه احتمال رخ دادن آن کم است؛ ولی در صورت اتفاق می تواند دارای آثار و تبعات زیاد و گسترده ای باشد !! بر این اساس می تواند به مولفه های مهمی در این رابطه اشاره کرد:

یکم. چند کانون مرکزی در تحولات و حوادث قبل از ظهور و آینده جهان وجود دارد که شناخت آنها و رصد کردن تحولات مربوط به آنها از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند ما را در تحلیل درست رویدادها و مباحث مرتبط با آخرالزمان و ظهور امام زمان(ع) یاری دهد. این کانون های مرکزی عبارت است از: سوریه، ایران، عراق، یمن و عربستان(حجاز ). کشور اخیر، مرکز  تحولات و رویدادهای مهمی خواهد بود که تاثیرات داخلی و منطقه ای و حتی جهانی خواهد گذاشت و آینده این کشور آبستن اتفاقاتی بسیار سریع و  شگفت آور خواهد بود. بنابراین دیده بانی سیاسی و نظامی این کشور در هر برهه ای از زمان، می تواند اهمیت استراتژیک و آینده پژوهانه داشته باشد!

دوم. مرگ پادشاه حجاز به نام عبدالله و خروج و برافراشته شدن پرچم های نظامی، یکی از مهم ترین اخبار قبل از ظهور است. در منابع شیعه و سنی در مورد آغاز ظهور حضرت مهدی(ع) به مرگ پادشاه یا خلیفه‌ای اشاره شده  که با مردن او گشایش و توسعه در امور به وجود می‌آید. نام وی در برخی روایات، "عبدالله" ذكر شده است. بعضی از روایات مرگ او را در روز عرفه تعیین می‌کنند که حوادثی پیاپی آن، در حجاز تا خروج سفیانی، ندای آسمانی، درخواست نیرو از سوریه از جانب حجاز و سرانجام ظهور حضرت مهدی(ع) به وقوع می‌پیوندد. پس لازم است برای فهم روایات، به تمامی جزئیات آنها توجه کنیم و صرف وجود یک نام به اسم عبدالله، نمی تواند فهم درستی از تحولات آینده به ما بدهد! 

دوم . مهم ترین خبر روایی قبل از، رسیدن خبر مرگ حاکم حجاز و طلیعه و وعده دهنده ظهور امام زمان(ع) و سرآغاز رهایی و فرج است.  امام صادق(ع) در این زمینه می‌فرماید: "زمانی‌که مردم در سرزمین عرفات در حال وقوف می‌باشند، سواری بر شتری سبک سیر به آنجا وارد می‌شود و مرگ خلیفه را خبر می‌دهد؛ با مرگ او فرج آل محمد(ص) و گشایش کار تمام مردم فرا می‌رسد."
درباره ما
Profile Pic
به سایت روستای سقی به ادرس سقی نیوز دات ای ار خوش امدید این سایت به منظور ارائه اخبار روستای سقی و اطلاعیه هایی از هیئت انصارالمهدی در مشهد در حال فعالیت است امیدواریم در این لحظاتی ک با ماهمراه هستید بهترین لحظات رو داشته باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 232
  • کل نظرات : 157
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 104
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 192
  • بازدید سال : 1,231
  • بازدید کلی : 186,848