loading...
روستای سقی|سقی نیوز|سقی|گناباد
☺ Admin ☺ بازدید : 151 پنجشنبه 21 آبان 1394 نظرات (0)

عکس های گرفته شده از تاسوعای حسینی در کاخک گناباد




برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید

☺ Admin ☺ بازدید : 86 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

رمضان اسمی از اسماء الهی می باشد و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد مثلا ً بگوییم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه نمود. در این زمینه هشام بن سالم از حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) نقل روایت می نماید و می گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابی جعفر امام باقر (علیه السلام) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم. امام علیه السلام فرمود: نگویید این است رمضان و نگویید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامی از اسماء الله است که نمی رود و نمی آید که شی ء زائل و نابود شدنی می رود و می آید، بلکه بگویید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم، اسم الله می باشد، و ماه رمضان ماهی است که قرآن در او نازل شده است و خداوند آن را «مثل» و «عید» قرار داده است همچنانکه پروردگار بزرگ، عیسی بن مریم (سلام الله علیه) را برای بنی اسرائیل مثل قرار داده است، و از حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) روایت شده که حضرت فرمود: شما به راستی نمی دانید که رمضان چیست (و چه فضائلی در او نهفته است!)

☺ Admin ☺ بازدید : 119 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (0)

نیمه ی شعبان گل نرگس شکفت

چلچله از شادمانی شب نخفت

آبشار یک لحظه آرام شد ، نریخت

تا که رازش با گل نرگس بگفت

سرو حیران شد از آن فر و جلال

ماه فرو مانده در آن حسن جمال

نیمه شعبان را به شما همشهریان و بازدیدکنندگان تبریک عرض می کنم…

☺ Admin ☺ بازدید : 323 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (2)


امام عصر (عج) پس از ظهور با گروه های مختلف رفتار خاص و مناسب با آنها را در پیش می گیرند، برخی از افراد و گروه ها با حضرت (ع) مخالفت کرده و برخی پیرو فرقه های باطل هستند. یکی از این افراد شیطان است. وهب بن جمیع می گوید: از حضرت صادق (ع) پرسیدم: اینکه خداوند به شیطان فرمود: «قالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرينَ * إِلى‏ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» خداوند: فرمود: «به (شیطان) مهلت داده خواهد شد تا روز معلوم» این وقت معلوم چه زمانی خواهد بود؟  حضرت (ع) فرمودند: «آیا پنداشته ای این روز، روز قیامت است؟ خداوند تا روز قیام قائم ما به شیطان مهلت داده است. وقتی خداوند او را مبعوث می کند (و اجازه قیام می دهد) حضرت (ع) به مسجد کوفه می رود. در آن هنگام شیطان در حالی که با زانوان خود راه می رود، به آن جا می آید و می گوید: ای وای بر امروز من! حضرت مهدی (عج) پیشانی او را می گیرد و گردنش را می زند و آن هنگام روز وقت معلوم است که مهلت شیطان به پایان می رسد.» همچنین، منافقان از گروه های باطلی هستند که امام عصر (عج) در عصر ظهور با آنها مقابله می کنند. امام صادق (ع) می فرمایند: «چون حضرت قائم (عج) قیام کند، نیازی ندارد که از شما درخواست یاری کند و نسبت به بسیاری از شما منافقان حدّ خدا را جاری می کند.» امام حسین (ع) به فرزندشان امام سجاد (ع) می فرمایند: «سوگند به خدا که خون من از جوشش باز نمی ایستد تا اینکه خداوند، مهدی (ع) را برانگیزد. آن حضرت (ع) به انتقام خون من از منافقان فاسق و کافر، هفتاد هزار نفر را می کشد.» امام باقر (ع) می فرمایند: «چون حضرت قائم (عج) قیام کند... به کوفه می آید و در آن جا همه منافقان را (که به امامت حضرت (ع) عقیده ندارند) به قتل می رساند و کاخ های آنان را ویران می کند و با جنگجویان آنان می جنگد و آن قدر از آنان می کشد تا خداوند خشنود گردد.»
☺ Admin ☺ بازدید : 140 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

مرگ ملک عبدالله گرچه در کوتاه مدت ممکن است موج بزرگی در بین منتظران ظهور ایجاد کند، اما در صورتی که این تطبیق صحیح نباشد و افراد یا نشانه های مورد بحث، همان نشانه های ظهور نباشند . . .
جان پترسن در کتاب معروف خود به نام "کاملا غیر منتظره" چگونگی پیش بینی شگفتی های بزرگ آینده" ضمن استفاده از اصطلاح شگفتی سازها آنها را به صورت رویدادهای با احتمال پائین و تاثیرات زیاد که به سرعت اتفاق می افتند و عواقب جارو کننده بزرگی دارند، تعریف می کند. به نظر پترسن شگفتی سازها همه را غافل گیر می کنند چرا که آنقدر سریع اتفاق می افتند که نظام های اجتماعی زیربنایی قادر به پاسخ گویی اثر بخش به آنها نیستند. البته  باید بدانیم که در ساختن آینده عواملی تاثیر دارند که   از جمله آنها رویدادهایی است که اراده ی انسان ها در رخ دادن آنها تاثیر چندانی ندارد و  نیز توانایی های عملی بر آمده از قصدیت انسان ها. بنابراین آینده پژوهی در هر رویکردی نسبت به آینده باید در پی پژوهش پیرامون توانایی های علمی امور و به کار گیری آن ها در ساختن آینده باشد. سهیل عنایت ا... رویارویی با آینده را در قالب آینده پژوهی ترسیم کرده است. مثلث آینده پژوهی به نگاشت سه بعد کیفی متفاوت از آینده می پردازد که آینده باور پذیر را به وجود می آورند. بعد یکم کشش یا تصویر آینده است. بعد دوم فشارها یا پیشران های تغییر است. آنها معمولا به طور کلی شامل فشارهای اقتصادی، فناورانه، سیاسی و جمعیت شناختی هستند و به راحتی کمی می شوند. بعد سوم موانع تغییر است. آنها می توانند عمیق، جنسیت، طبقه، قومیت، یا موانع نهادی(مقاومت در مقابل تغییر) باشند.

با توجه به این مقدمه روشن می شود که هم پیش بینی آینده و هم مدیریت و ساختن آن فرآیند پیچیده ای و دشواری است که مولفه های مختلفی در شکل گیری آن دخیل اند ولی علایم شگفتی سازها نیز از عوامل مطرح در ساخت آینده هستند که با احتمال رخ دادن کم ولی با تأثیرات زیاد هستند که بسیار سریع رخ می دهند و نباید در تحلیل های آینده پژوهانه – بخصوص در تحلیل مباحث مربوط به نشانه های ظهور – نادیده انگاشته شوند! به نظر نگارنده یکی از شگفتی سازهای آینده مرگ حاکم حجاز به نام عبدالله است که در روایات چندی مطرح شده و در فضای مجازی نیز بازتاب زیادی یافته است. این مساله به شکل های مختلفی در روایات مطرح شده و با اینکه احتمال رخ دادن آن کم است؛ ولی در صورت اتفاق می تواند دارای آثار و تبعات زیاد و گسترده ای باشد !! بر این اساس می تواند به مولفه های مهمی در این رابطه اشاره کرد:

یکم. چند کانون مرکزی در تحولات و حوادث قبل از ظهور و آینده جهان وجود دارد که شناخت آنها و رصد کردن تحولات مربوط به آنها از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند ما را در تحلیل درست رویدادها و مباحث مرتبط با آخرالزمان و ظهور امام زمان(ع) یاری دهد. این کانون های مرکزی عبارت است از: سوریه، ایران، عراق، یمن و عربستان(حجاز ). کشور اخیر، مرکز  تحولات و رویدادهای مهمی خواهد بود که تاثیرات داخلی و منطقه ای و حتی جهانی خواهد گذاشت و آینده این کشور آبستن اتفاقاتی بسیار سریع و  شگفت آور خواهد بود. بنابراین دیده بانی سیاسی و نظامی این کشور در هر برهه ای از زمان، می تواند اهمیت استراتژیک و آینده پژوهانه داشته باشد!

دوم. مرگ پادشاه حجاز به نام عبدالله و خروج و برافراشته شدن پرچم های نظامی، یکی از مهم ترین اخبار قبل از ظهور است. در منابع شیعه و سنی در مورد آغاز ظهور حضرت مهدی(ع) به مرگ پادشاه یا خلیفه‌ای اشاره شده  که با مردن او گشایش و توسعه در امور به وجود می‌آید. نام وی در برخی روایات، "عبدالله" ذكر شده است. بعضی از روایات مرگ او را در روز عرفه تعیین می‌کنند که حوادثی پیاپی آن، در حجاز تا خروج سفیانی، ندای آسمانی، درخواست نیرو از سوریه از جانب حجاز و سرانجام ظهور حضرت مهدی(ع) به وقوع می‌پیوندد. پس لازم است برای فهم روایات، به تمامی جزئیات آنها توجه کنیم و صرف وجود یک نام به اسم عبدالله، نمی تواند فهم درستی از تحولات آینده به ما بدهد! 

دوم . مهم ترین خبر روایی قبل از، رسیدن خبر مرگ حاکم حجاز و طلیعه و وعده دهنده ظهور امام زمان(ع) و سرآغاز رهایی و فرج است.  امام صادق(ع) در این زمینه می‌فرماید: "زمانی‌که مردم در سرزمین عرفات در حال وقوف می‌باشند، سواری بر شتری سبک سیر به آنجا وارد می‌شود و مرگ خلیفه را خبر می‌دهد؛ با مرگ او فرج آل محمد(ص) و گشایش کار تمام مردم فرا می‌رسد."
☺ Admin ☺ بازدید : 135 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)


 پس از حمله روز گذشته نظامیان صهیونیست به عناصر مقاومت و حزب‌الله در بلندی‌های جولان، امروز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها تنها به این بسنده کرد که "جهزوا ملاجئکم!" (پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید)

به گزارش جام نیوز، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی دوکلمه‌ای به رژیم اشغالگر اسرائیل هشدار داد و اعلام کرد  که «پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید.» 


پس از حمله روز گذشته نظامیان صهیونیست به عناصر مقاومت و حزب‌الله در بلندی‌های جولان، امروز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها تنها به این بسنده کرد که "جهزوا ملاجئکم!" (پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید)  




این پبام که بدون هیچ توضیحی و به دو زبان عبری وعربی با عکسی از دبیرکل حزب‌الله بر روی خروجی سایت شبکه "المنار" قرار گرفته، در واقع اعلام جنگ نصرالله به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.



☺ Admin ☺ بازدید : 81 یکشنبه 23 آذر 1393 نظرات (0)

سلام خدمت همشهریان عزیز

عکس های زیر مطعلق به ظروف های هیئت انصارالمهدی است 
بادقت نگاه کنین
بدون شرح
کپی برداری با ذکر منبع مجاز می باشد


DSC_0089.jpg


در عکس پایین بهتر دیده میشود


DSC_0091.jpg


☺ Admin ☺ بازدید : 141 یکشنبه 18 آبان 1393 نظرات (0)
عکس های به یاد ماندنی در عاشورای حسینی روستای سقی - سقی نیوز

عکس های جدید به یادماندی در روز عاشورا محرم 93 - روستای سقی

ســقی نیــوز

کپی برداری از عکس ها برای سایر وبلاگ ها و وب سایت ها همراه با ذکر منبع آزاد می باشد








☺ Admin ☺ بازدید : 128 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

باز هم محرم رسید. به قول یکی از دوستان المپیک لاتا! (لات ها). کافیه یه سری به قسمت جلویی دسته ها بزنید و ببینید سر علامت کشی و چهلچراغ چه خبراییه! بعضی وقتا سر همین کار به فحش و دعوا و چاقو کشی هم میرسه...!

سخنرانی ها هم که اکثرا توسط آخوند ها انجام میشه مثل (تقریبا) همه مداحی ها فقط ذکر مصیبته، که اون هم معمولا یه سری حرف هاییه بدون مطالعه و تحقیق که هیچ سند و مدرک روایی و تاریخی نداره، و هدفش زیاد کردن پیاز داغ ماجرا برای در آوردن اشک مردمه!

وضع توی مداح ها که واقعا افتضاحه. از تلید سبک مداحی از روی دست خوانندگان لس آنجلسی گرفته تا اشعار شرک آمیز و غیره.

عنصر مشترکی که توی بساط جماعت مداح و روضه خون سخنران پیدا میشه مظلومیت واقعی بزرگان دین در بین کسانی است که در ظاهر خودشونو طرفدار آن ها می دانند. فرقی هم نمی کنه هیئت محل باشه یا هیئت یه مداح یا آخوند مشهور یا صدا و سیما.

چند سال پیش با کتابی با عنوان گنجینه اسرار نوشته نور الله عمان سامانی آشنا شدم. نویسنده کتاب واقعه عاشورا رو از نگاه دیگه ای به شعر روایت کرده. روایتی که به نوعی به یک شهود عارفانه شباهت داره. از باده عشق ذوالجلال روایت می کنه که  هر کسی از انبیاء و اولیاء برای خوردن اون جام برخواستند هر کدوم لبی تر کردن و با بلا های بسیار روبه رو شدن. تا این که به قول عمان، پیر می خواران قد راست کرد...

داستان رو به شکل بسیار زیبایی به شیوه مثنوی به شعر در آورده. انشاالله به مناسبت محرم هر روز بخشی از این کتاب بی بدیل رو این جا میذارم که امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره.


 محرم نزدیک است،خواست که هست؟

حسین (ع) را منتظرانش کشتند و اینک تویی و این زمانه آخر! این بقیة الله، این الطالب بدم المقتول بکربلا.

حواست که هست؟ محرم دگری آمد و صدای قافله‏ی عشق می‏آید …

مبادا در کوفه بمانی و فریاد هل من ناصر ینصرنی حسین را بی‏پاسخ بگذاری؛ حسین اکنون منتظر لبیک توست…

لبیک یا حسین (ع)



درباره ما
Profile Pic
به سایت روستای سقی به ادرس سقی نیوز دات ای ار خوش امدید این سایت به منظور ارائه اخبار روستای سقی و اطلاعیه هایی از هیئت انصارالمهدی در مشهد در حال فعالیت است امیدواریم در این لحظاتی ک با ماهمراه هستید بهترین لحظات رو داشته باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 232
  • کل نظرات : 157
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 104
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 171
  • بازدید سال : 1,210
  • بازدید کلی : 186,827