loading...
روستای سقی|سقی نیوز|سقی|گناباد
☺ Admin ☺ بازدید : 124 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روستا ، بارش باران و تگرگ در روز سه شنبه و شب چهارشنبه خساراتی را به تاسیسات روستایی و شهری در گناباد، جغتای، فریمان و بردسکن وارد کرد.به گزارش صفری خبرنگار ما در گناباد بارش شدید باران همراه با تگرگ خسارات زیادی به بخش های کشاورزی ،دامداری و مسکونی روستاهای گیسور ،بیمرغ ،روشناوند ،حاج آباد و عزیز آباد دربخش مرکزی گناباد وارد کرد. دهیار روستای گیسور دراین باره به خبرنگار ما گفت : تمامی خسارت ها ظرف مدت ۱۲ دقیقه بارش شدید باران همراه با تگرگ اتفاق افتاده است. در مجموع 5.26 میلی متر باران در این مدت کوتاه باریده است. غلامحسین اسفندیار ی افزود : بافت قدیم روستا به طور کامل زیر آب رفته و تخریب شده است. وی افزود : 200 اصطبل دامداری واقع در این بافت زیر آب رفته است و دام هایی که در آن موجود بوده اند همگی تلف شده اند. تا کنون نیز لاشه 250 راس دام از آب گرفته شده و برای دفن بهداشتی به خارج از روستا انتقال یافته است. اسفندیاری علت اصلی آب گرفتگی روستای گیسور را احداث راه آسفالت گیسور به سمت چاه نمک دانست و گفت: چاه های کشاورزی، مزارع و بیش از 300 هکتار باغ های پسته به طور کلی از بین رفته و نابود شده است. وی با اشاره به تاخیر در امداد رسانی گفت : شدت و میزان آب درآب نمای موجود در ورودی روستا از سمت گناباد به حدی بوده است که نیروهای امدادی تا 3 ساعت پشت آب مانده بودند و نمی توانستند داخل روستا بیایند.دهیار روستای روشناوند نیز در این باره گفت : بارش باران و تگرگ شدید در ورودی روستا اتفاق افتاده است در حالی که در خود روستا بارندگی وجود نداشته است ولی جاری شدن سیل از کوه های اطراف روستا موجب خسارت وارد کردن به برخی منازل، روستاها و مزارع و باغ ها شده است. دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان گناباد با تایید خسارت سیل و تگرگ، به اماکن دامی کشاورزی و ابنیه تعدادی از روستاهای پسکلوت واقع در بخش مرکزی گناباد گفت: بر اثر بارندگی و بارش سیل آسا و تگرگ عصر سه شنبه بیش از 130 میلیارد ریال به اماکن دامی، اراضی باغی و کشاورزی و راه های روستایی این شهرستان خسارت وارد شد


☺ Admin ☺ بازدید : 188 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

به گفته  کویرباران:


۳ هزار بسته سبد کالا در ماه رمضان بین نیازمندان گناباد توزیع خواهد شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ۳ هزار سبد کالا بین نیازمندان تحت پوشش این کمیته توزیع خواهد شد.

«عباس ترکمان زاده» صبح امروز (شنبه) در گفتگو با ندای گناباد ضمن تبریک فراررسیدن ماه مبارک رمضان در خصوص برنامه های کمیته امداد گناباد گفت: در سال گذشته کمیته امداد، افطاری بین نیازمندان توزیع می نمود و چون افطاری در یک روز توزیع می شد، امسال سبد کالا که تامیین کننده افطاری و سحری چند روز نیازمندان است، در بین نیازمندان توزیع می گردد.

وی ادامه داد: امسال با پیش بینی های انجام شده ۳ هزار سبد کالا که شامل برنج، روغن، حبوبات، پنیر و خرما می باشد، بین نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد توزیع خواهد شد.


3 هزار بسته سبد کالا در ماه رمضان بین نیازمندان گناباد توزیع خواهد شد


3 هزار بسته سبد کالا در ماه رمضان بین نیازمندان گناباد(روستاها) توزیع خواهد شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص سایر برنامه های ایام ماه مبارک رمضان گفت: امسال نیز همانند سنوات گذشته به صورت موردی فرماندهان نیروی انتظامی از خانواده های نیازمند بازدید نموده و سبد های کالایی که خودشان تهیه نموده اند، توزیع خواهد شد.

ترکمان زاده تصریح کرد: همچنین کارکنان ادارات، نهاد ها و ارگان ها در روستاهای محروم (سقی) شهرستان که از سوی کمیته امداد معرفی می گردد، سنت حسنه افطارگشایی را برگزار خواهند نمود.


☺ Admin ☺ بازدید : 103 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)


! این طور ک پیش میرود مطمعن باشید تا سال دیگر بنای هیئت انصارالمهدی به اتمام نخواهید رسید!

هنوز خبری از هیئت امنا نیست ک خود چاره ای برای این کار بکنند!

جا دارد از اقای یحیی عبدالهیان تشکر و قدر دانی شود ک تنها کسی است ک بیشتر وقت خود را صرف هیئت میکند و تمام تلاش خود را برای هرچه زودتر اماده شدند این بنای برای شهادت امام رضا (ع) (ک مردم سقی و گناباد برای عزاداری اماده شود) انجام میدهد.


جهت کمک به ساخت بنای جدید حسینیه

کمک های خود را به حساب

0315690544006

نزد کلیه شعب بانک ملی واریز فرمایید.

☺ Admin ☺ بازدید : 125 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (1)


حجت‌الاسلام محمد اسدی: شهدا و به‌ویژه شهدای امداداگر اسوه امروز و هر روز ما هستند و در سال جهاد اقتصادی، برای برخورداری از روحیه جهادی باید به ایثارگری آنان اقتدا کرد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از آریا، گلباران مزار شهدای گمنام کوهسنگی همزمان با راهپیمائی بزرگ خانوادگی در مشهد با حضور هزاران نفر از آحاد مردم در صبح جمعه در مشهد برگزار شد. 

امدادگران، اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی صبح امروز در آیین ویژه‌ای با شهیدان تجدید میثاق کردند. 

حجت‌الاسلام محمد اسدی، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: شهدا و به‌ویژه شهدای امداداگر اسوه امروز و هر روز ما هستند و در سال جهاد اقتصادی، برای برخورداری از روحیه جهادی باید به ایثارگری آنان اقتدا کرد. 

در قسمتی از این مراسم که با مداحی و قرائت زیارت عاشورا توسط حاج محسن نجات از ذاکران اهل بیت (ع) همراه بود، مزار هشت شهید گمنام کوهسنگی با گلاب ناب شستشو شد و مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان نیز با نثار شاخه‌های گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند. 

‌گلباران مزار شهدا توسط بالگرد جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز از جمله ویژه برنامه‌های این آیین معنوی بود که شور و شوق خاصی در حاضران ایجاد کرد.

☺ Admin ☺ بازدید : 273 پنجشنبه 05 تیر 1393 نظرات (0)
گریه‌ آندو بعد از حذف از جام‌جهانی

در این روزا ک بحث جام جهانی بسیار داغ هس در مشهد و شهرستان ها و حتی روستاها از جمله سقی.
دیشب ایران مقابل بوسنی بازی کرد اما نه مثل بازی با آرژانتین ک بسیار لذت بخش بود
اون بازی بسیار سرنوشت ساز بود.ازبین کسانی ک شدید از حذف شدن ناراحت بود آندوتیموریان بود.
وقتی سوت بازی به صدا در اومد اندو بسیار ناراحت شد به حدی ک کسی نمیتوانست گریه اونو ساکت کنه
دستیار کی روش و آقاجانیان از جمله کسانی بودند ک به آندو دلداری میدادند
درهرصورت ایران عملکرد عالی در جام جهانی داشت ک به همین خاطر مردم در سراسر ایران به خیابان ها ریختند و بازیکنان رو تشویق میکردند.
ازجمله از این افراد ک در گناباد مردم به بیرون ریخته بودند بچه های سقی بودند.

آرزو بهترین هارا برای بازیکنان ایران را دارم

تنها خواهشی ک دارم به ادامه مطلب برید و عکس هارو ببیند
برای دیدن ادامه عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید
☺ Admin ☺ بازدید : 99 پنجشنبه 05 تیر 1393 نظرات (0)
با ســلام و خسته نباشید به همشهریان محترم

وب سایت سقی نیوز به تمامی همشهریان برای از راه رسیدن ماه مبارک رمضان ک در این ماه به فرموده حضرت محمــد (ع) با برکت ترین ماه است را برای شما همشهریان بهترین روزهاشما از خداوند متعال آرزو دارد.

♥ ماه مبارکـــــــ رمضان مبارکــــــــــ ♥

مارو در این ماه با برکت دعا کنید

☺ Admin ☺ بازدید : 103 پنجشنبه 05 تیر 1393 نظرات (0)


با یاد خدای قدر
صدای قدم‌های ماهِ خوبی‌ها، دل خاکی‌ام را آگاه ساخته است که لحظه‌ی وداع نزدیک است.لحظه‌ی وداع با ماه مهدی، با شعبان، و من در آخرین روزهای این ماه به مناجات شعبانیه نشسته‌ام.

 

ماه رمضان می آید ….

 

- مى‏ دانى در این ماه میهمان چه کسى هستى؟ او که معبود جهانیان است و عفوکننده گنهکاران. از او درخواست‏ سلامت روزه و شب زنده‏ داریت را بنما!
-در این ماه تلاش کن تا به خشنودى پروردگارت نزدیکتر و از خشم او دور شوى. از مهربانترین مهربانان توفیق خواندن آیاتش را طلب کن!
- براى تیزهوشى و بیداریت دعا کن و از هر چه در آن بى‏ خردى و اشتباه‏ است‏ بپرهیز. سهمت را از خیر و برکت این ماه افزونتر بخواه که او بخشنده ‏ترین بخشندگان است.

 

*************

 

فضیلت اعمال مستحبى ماه رمضان
دعا و استغفار
قال على بن ابیطالب علیه السلام:
«علیکم فى شهر رمضان بکثرة استغفار و الدعاء فاما الدعا فیدفع عنکم به البلاء و اما الاستغفار فتمحى به ذنوبکم» (۱) ؛ بر شما باد در ماه رمضان به استغفار و دعاى زیاد. اما دعاهاى شما دافع بلا از شماست. و اما استغفار شما از بین برنده گناهان است.
توضیح:
از وظایف روزه‌داران در این ماه، دعا و درخواست ‏حوایج از حضرت حق است که بنده احساس نیاز به پیشگاه بى‌نیاز کرده، و دست‌هاى احتیاج خویش را به درگاه او دراز مى‏ کند.

 

روزهاى ماه رمضان
قال رسول الله صلى الله علیه و آله:
ایها الناس انه قد اقبل الیکم شهر الله بالبرکة و الرحمة و المغفرة، شهر هو عندالله افضل الشهور، و ایامه افضل الایام و لیالى افضل اللیالى و ساعاته افضل الساعات (۲) ؛ اى مردم ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماهى است که پیش خدا بهترین ماه است و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات.

☺ Admin ☺ بازدید : 131 دوشنبه 02 تیر 1393 نظرات (6)

fs2p3gtm9mf4afjuq8b3.jpg


یه روزی بود ما تو سقی فقط دنبال شارژ بودیم اونم 2ساعت! از همین مغازه ک عکسش بالاس

اگ این مغازه نمیبود دق میکردیم

شانس ماهم اون روز درش بسته بود 

2ساعت منتظر بودیم ک این مغازه درش باز بشه

درسته ک همه دیگه با کارت سریع برای خودشون شارژ میگیرن ولی شاید روزی کارت دردسرس نباشه اون موقع باید چیکار کنیم!

تو سقی فقط همین یه دونه مغازه هس از مسئولین خواهش میکنیم ک اگ راه داره یا برای محض خدا یه مغازه دیگه هم تو سقی تهیه کنند

☺ Admin ☺ بازدید : 175 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اولین یادواره شهدای روستای سقی باحضور مسئولین ادارات ونهادهای دولتی ،مردم شهید پروروولایت مدارشهرستان-روستاهای اطراف واهالی محترم روستای سقی برگزارشد.
دراین مراسم ،قرائت قرآن- سرود –شعرتوسط برادر شهید- دکلمه توسطه نوه شهید –سخنرانی  ومداحی انجام ودرپایان با اهداء لوح تقدیر وهدایایی از خانواده های معظم شهدا توسط مسئولین تجلیل شد.
لازم به ذکراست این مراسم به یاد بود شهدای عزیز:روحانی شهید احمدقاسمی-معلم شهید محمودقاسمی-پاسدارشهید یوسف اشرفی-بسیجی شهید محمدنقدی-بسیجی شهید غلامرضا زینبی وجانباز پاسدار محمد کوکبی برگزارشد.


برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید

☺ Admin ☺ بازدید : 134 چهارشنبه 28 خرداد 1393 نظرات (3)

mgju3n709y1yli07jtan.jpg


یکی از مشکلات معرض روستای سقی اینه که مردم از آسفالت نبودن روستا رنج می برند اگ میشد شورا ها یه اندیشه برای این موضوع میکردند شاید میشد بودن در روستا رو تحمل کنند

کسانی ک از مشهد یا از هرجای استان ک وارد روستا میشوند با خاکی بودن کوچه ها  مواجه میشوند ک این امر باعث ناراحتی ان ها میشود ک این جای تعصب داره

بیشتر روستاهای اطراف سقی اگ رفته باشین متوجه میشین ک فقط روستای ما از این امر برخوردار نیست

اگر به عکس بالا توجه کنید میبینید ک چه زمین خاکی بدی دارد


به امید روزی شاید ک روستای ماهم از آسفالت شدن کوچه ها برخوردار شود


برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید

تعداد صفحات : 20

درباره ما
Profile Pic
به سایت روستای سقی به ادرس سقی نیوز دات ای ار خوش امدید این سایت به منظور ارائه اخبار روستای سقی و اطلاعیه هایی از هیئت انصارالمهدی در مشهد در حال فعالیت است امیدواریم در این لحظاتی ک با ماهمراه هستید بهترین لحظات رو داشته باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 232
  • کل نظرات : 157
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 352
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 426
  • بازدید ماه : 719
  • بازدید سال : 1,758
  • بازدید کلی : 187,375