loading...
روستای سقی|سقی نیوز|سقی|گناباد
☺ Admin ☺ بازدید : 645 سه شنبه 27 خرداد 1393 نظرات (19)

سـلام و عرض خسته نباشید

سایت  روستای سقی افتتاح شد 

درحال حاضر این وب شروع به کار در فضای مجازی کرده 

و اخبار های روستا و اطلاع رسانی ها رو برای شما هموطنان عزیر ارائه میکند

موفق باشید


لطفا سایت ما رو لینک کنید 


عنوان سایت:روستای سقی | سقی نیوز saghinews.ir


☺ Admin ☺ بازدید : 119 سه شنبه 27 خرداد 1393 نظرات (3)
♥باسلام♥
زمانی ک به جامعه مجازی وارد شدم چیز زیادی نمیدونستم اما به کم کم مسائل جامعه مجازی رو فهمیدم
زمانی ک دیدم مردم سقی به خوبی درجامعه مجازی فعالیت دارند و این همه وبلاگ نویس از روستای خودمان قعالیت دارند در خود دیدم ک ماهم میتوانیم در جامعه مجازی از روستای خودمان(سقی)هم حمایت کنیم
این سایت مثل سایت پروتال جامع اطلاع رسانی ک توسط آقای دهقان ارائه شده با اهداف خاصی ارائه میشود
1-حمایت از هیئت انصارالهمدی در مشهد و کمک به آن
2-نشان دادن مشکلات مبهم در سقی
3-نشان دادن طبیعت سقی و آشنایی با آن
4-اخبار ها در روستا(سقی) و مشهد
5-ودیگر مطالبی ک درباره ی سقی و مشهد اتفاق بی افتد ارئه میشود...
برای هرچه بهترشدن این سایت یاریمان کنید
موفق باشید
باتشکر مدیریت سایت
☺ Admin ☺ بازدید : 140 سه شنبه 27 خرداد 1393 نظرات (2)
عکس هایی از منظره زیبای چــراچ

ab1if69mqg2sv99i36db.jpg

چراچ کلاته ایی است درحال خشک شدن و دران آب کافی وجود ندارد !
درزمان های قدیم این کلاته خیلی سرسبز بود به دلیل اب کافی اما اکنون در حال خشک شدن است

برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید

☺ Admin ☺ بازدید : 127 سه شنبه 27 خرداد 1393 نظرات (0)
09ktluumyaino6ghoduu.jpg

این عکس مطعلق به پیرچراچ است
درسال اخیر چند افراد نامشخص به این محل چراچ (نزدیک مرغ داری نصیرپور) رفتند و این محل رو تخریب کردند به امید ان که چیزی زیرآن باشد!!!
 مردم سقی اعتقاد به این محل داشتن و هرموقع به چراچ میرفتند مقداری سنگ بر روی این سنگ ها و محل میرختند تا شاید حاجت هایشان براورده شود!
هنوز مشخص نشده ک چه کسانی این محل رو تخریب کردند و هیچ کس نمیداند ک زیر آن چه بوده و چه هست!

برای ادامه عکس ها از این محل به ادامه مطلب مراجعه کنید

☺ Admin ☺ بازدید : 122 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (2)

طبق آماری که گرفتم قریب به اکثریت افراد  جوان سقی از اینترنت بهره مندند.بنابراین خواهش دارم اگر از ملک وقفی اطلاع دارند ما را در قسمت نظرات بهره مند سازند.جای دارد که یادی بکنیم از حاج حسین آتش فراز که در سال 70-71 اندکی از وقفیات سقی را در اداره اوقاف به ثبت رساند و معتقد بود که اگر ملکی به ثبت اوقاف نرسد ممکن است دچار فراموشی شده و از وقف خارج و جزء اموال شخصی گردد که به گفته یکی از معتمدین موردی هم نام می برد و اگر یک بار هم بفهمیم که فلان ملکی وقف بوده و در آینده که معلوم نیست زنده باشیم یا نه از وقف خارج شود،مسئول خواهیم بود.  بیایید با کمک همدیگر برای ثبت اقلام وقفی اقدام نماییم که در اینجا همت مضاعف شورای روستا را هم می طلبد.



و از مدیر سایت خبری روستای سقی آقای محمد دهقان به خاطر پست شهرک شیرازآباد ، سنگ دلدل و غیوران سقی تشکر ویژه ای دارم.از اینکه عزم خود را جزم نموده و برای اعتلا و سربلندی روستایمان سقی کوشش فراوان می کنید پاداشی بس عزیم نزد رب کریم دارید.از اینکه پدرتان سلامتی خود را بازیافته بسیار خوشحال و خرسند شدم. با تشکر


بی شک همفکری ،صداقت،همدلی و همیاری کلیه اعضای وبلاگ نویسان روستای سقی را می طلبد که با اندیشه ای زیبا و تلاش خستگی ناپذیر همواره در جهت ارتقای سطح فرهنگ ،معنویات،اخلاقیات روستایمان سقی بکوشیم.


و همچنین سایت رسمی روستای سقی افتتاح شد . این وب برای رساندن خبرهای هیئت انصارالمهدی و روستای سقی فعالیت میکند

از تمام کاربران و مدیریت وبلاگ ها خواهشمندم برای بهترشدن این وب نظرات خود را ارئه کنند. باتشکر مدیریت 

☺ Admin ☺ بازدید : 311 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)

جوش پره:


ابتدا مقداری عدس یا مجوک را پخته و با پیاز سرخ شده و گوشت و ادویه جات . مغز گردو و کنجد مخلوط کرده و چرخ می کنند.سپس خمیر را آماده کرده و با تیر آش به صورت نوارهای نازک درمی آورند و به شکل تکه های چهارگوش می برند.مواد آماده شده را روی تکه های خمیر گداشته و خمیر را بصورت دلمه به هم می پیچند. مقداری آب داخل قابلمه یا دیگ می ریزند تا به جوش آید برای اینکه جوشپره باز نشود مقداری قره قروت یا آبلیمو به آب اضافه می کنند.سپس خمیرهای آماده شده را داخل دیگ ریخته و سر دیگ را می بندند.شعله را کم می کنند تا پخته شود.پس از پخته شدن جوش پره ها را داخل بشقاب یا دیس می کشند و با مقداری کشک ساییده شده روغن و ادویه جات که قبلا آماده شده مخلوط و تزیین     می کنند.



آش لخشک:


مقداری نخود و لوبیا را می پزند و هم زمان با پختن حبوبات مقداری خمیر تهیه کرده و آنها را با تیرآش به صورت لایه ای نازک در می آورند و به صورت نوارهای ۳تا۴ سانتی متری برش می دهند.(لخشک)سپس این  لخشک ها را داخل سینی پهن قرار می دهند تا کمی خشک شود. مقداری آب داخل قابلمه یا دیگ ریخته و روی اجاق قرار می دهند تا به جوش آید و مقداری سبزی خشک یا برگ چغندر خرد شده همراه با تخم شوید کرابیه و شمبلیله می گذارند تا بپزد.پس از آماده شدن غذا آب اضافی آش را می گیرند و مقداری کشک شاییده شده و روغن به آن اضافه می کنند.سپس آنها را در بشقاب کشیده و بسته به ذايقه افراد مقداری قره قروت هم به آن می افزایند.



☺ Admin ☺ بازدید : 137 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (1)
بیمه ، گاز و خشکسالی مهمترین مشکلات روستاهای بخش کاخک(سقی) است

در بازدید نماینده مردم شهرستان های گناباد و بجستان از روستاهای بخش کاخک، بیمه روستایی، خشکسالی، اجرای طرح هادی و گاز رسانی مهمترین مشکلات این روستاها بود که مردم به آن اشاره نمودند

روستای سقیروستای سقیروستای روچیروستای سقیروستای زیبد

به گزارش ندای گناباد، «حجت السلام دکتر محمد رجایی» از روستاهای سقی، روچی، شیرازآباد و زیبد از توابع بخش کاخک بازدید نمود و مردم مشکلات خود را برای وی بیان کردند.

مهمترین مشکلات مطرح شده در این روستاها، اجرای طرح هادی روستایی، کمبود آب با وجود خشکسالی های پی در پی، گاز رسانی و بیمه روستایی  بود.

نماینده مردم شهرستان های گناباد و بجستان در این دیدارها به شرایط مالی دولت در سال گذشته و جاری به دلیل تحریم ها اشاره نمود و در خصوص بودجه عمرانی امسال گفت: در لایحه بودجه امسال ۵۶هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی درنظر گرفته شده بود که از این مقدار فقط ۶ هزار میلیارد تومان تا ابتدای آذرماه تخصیص داده شده و تا آخر سال دولت پیش بین کرده این بودجه به ۱۱ هزار میلیارد تومان برسد.

دکتر رجایی از نگاه ویژه مجلس به روستاها خبر داد و گفت: در بررسی لایحه بودجه سال ۹۳ بندهای مربوط به روستاها با بیشترین آرا به تصویب می رسید و طرحی در مجلس مطرح است که یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به درمان و دارو روستائیان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اختصاص داده شود که با اجرائی شدن آن هزینه های درمانی تقریبا به صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی در خصوص گازرسانی به روستاها گفت: رئیس سازمان گاز استان خراسان رضوی از انجام مطالعات گازرسانی به روستاهای این بخش خبر داده و قول مساعدت داد که با اخذ اولین بودجه عملیات گازرسانی به این روستاها شروع شود.

برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب بروید

☺ Admin ☺ بازدید : 165 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (1)


در این پست قصد دارم تا عکس هایی از تیم فوتبال چند سال پیش روستای سقی را برایتان بگذارم . امیدوارم تا روزی دوباره شاهد احیا’ مجدد ورزش و ظهور ورزشکاران جوان در این روستا باشیم و نام و آوازه روستا را دوباره در سر زبانها بیندازیم . این عکس تیم فوتبال انصار سقی در سال های 1370 تا 1386 می باشد که در آن سالها در لیگ دسته یک شهرستان حضور داشتیم و جز شش تیم برتر شهرستان بودیم. این تیم در منطقه برآکوه تیم اول بود و پس از سقی ؛ تیم های کشاورز زیبد و ایرانجوان سنو  قرار داشت .

سال 1376 -مقام ششم لیگ دسته یک گناباد

برای معرفی دوستان حاضر در عکس به ادامه مطلب مراجعه کنید
☺ Admin ☺ بازدید : 2062 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (0)

متن خیر مقدم احتمالی به سفر احتمالی نماینده محترم به روستای سقی



جناب آقای دکتر رجایی نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی


سلام علیکم


اینک که در پرتو عنایات حضرت حق و تحت زعامت ولایت مطلقه فقیه ، توفیق خدمت به مردم این دیار نصیب جنابعالی گردید ، ضمن خیر مقدم به روستای شهید پرور سقی ، نکات ذیل قابل 


توجه می باشد :


 بهره مندی مردم شریف روستای سقی از نعمت گاز


2 - ایجاد کارگاههای دارای بازده در جهت اشتغال افراد ساکن در روستا


3 - همراهی و مساعدت در جهت راه اندازی حمام عمومی روستا و ایجاد رفاه روانی مردم


4 - انتخاب نماینده ای از مردم روستا در جهت انعکاس مشکلات به جنابعالی


لطفا برای ادامه سخنان نماینده به مشاهده ادامه مطلب مراجغه کنید

☺ Admin ☺ بازدید : 105 شنبه 17 خرداد 1393 نظرات (0)


سـلام خسته نباشید

این عکس بالا متعلق به بنای فرض شده ی حسینه انصارالمهدی (روستای سقی) می باشد

از کلیه هموطنان خواهشمندیم برای کمک به حسینه برای زودترساختن حسینه به عمل آیید


جهت کمک به ساخت بنای جدید حسینیه

کمک های خود را به حساب

0315690544006

نزد کلیه شعب بانک ملی واریز فرمایید.


☺ Admin ☺ بازدید : 130 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (1)
سقی نام روستایی است در دامنه کوه‌های جنوبی شهرستان گناباد. از شمال به یک دشت وسیع که به شهر گناباد منتهی می‌شود و از جنوب به کوه‌هایی متصل می‌باشد که به شهر باغستان از توابع فردوس منتهی می‌شود و از غرب به روستای روچی و از شرق با روستای کلات (گناباد) همجوار است.

روستای سقی در عرض جغرافیایی ۱۴/۳۴ و طول جغرافیایی ۳۱/۵۸ واقع شده‌است و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۶۰۰ متر است. فاصله سقی تا مرکز دهستان زیبد ۵ کیلومتر و تا مرکز شهرستان 
گناباد ۲3 کیلومتر است.

جمعیت

در حالیکه این روستا در سال ۱۳۵۵، ۸۱۶ نفر جمعیت داشته‌است جمعیت آن در سال ۱۳۸۵ به ۲۸۷ نفر کاهش یافته‌است و مهاجر فرستی شدید داشته‌است. ولی در اعیاد و مراسم مذهبی از جمله محرم جمعیت آن به مراتب بیشتر می‌شود.

توابع روستا

روستای سقی و آبادی‌های تابعه آن اگر چه ۱۶ قنات کوچک و و یک چشمه دارد لیکن از روستاهای به شدت کم آب منطقه بحساب می‌آید. وسعت اراضی قابل کشت روستا ۱۸۸ هکتار است.

کلاته آخوند، کلاته برگریزان، کلاته بالا، حصار بالا، حصار میانی، حصار پایین، برونوک علیا، برونوک سفلی،كلاته مير، بهسقی، نوده، چراچ، چشمه ، کلاته نو، کلاته کشتلگ، تیغ بلند(نايب)،

کلاته پلنگی و قنات مرکزی سقی ۱۶ قنات مربوط به این روستا می‌باشند.

یاس آپلود

تعداد صفحات : 20

درباره ما
Profile Pic
به سایت روستای سقی به ادرس سقی نیوز دات ای ار خوش امدید این سایت به منظور ارائه اخبار روستای سقی و اطلاعیه هایی از هیئت انصارالمهدی در مشهد در حال فعالیت است امیدواریم در این لحظاتی ک با ماهمراه هستید بهترین لحظات رو داشته باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 232
  • کل نظرات : 157
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 1,153
  • بازدید کلی : 186,770